Kerä Novitan Syli Merino -lankaa ja Unelma-vauvansetin ohje printtinä.

Mistä tiedät, että neuleohje on oikeasti selkokielinen?

Siitä, että kirjassa näkyy selkotunnus! Selkotunnus on merkki siitä, että jokin julkaisu on kirjotettu selkokielellä ja sen kuvat ovat selkokuvia. Tunnuksen myöntää Selkokeskus, joka tarkistaa julkaisun etukäteen. Selkotunnus auttaa löytämään selkokielistä luettavaa. Se myös auttaa pitämään yllä selkokielen laatua.

Mitä selkokieli tarkoittaa?

Selkokielen sanat, rakenteet ja sisältö ovat helpompia kuin selkeässä yleiskielessä. Entä neuleohjeiden vieraat sanat? Selkokielisissä neuleohjeissa kerrotaan sanan tai termin merkitys, kun sana esiintyy ensimmäisen kerran. Ohjeiden valokuvat ovat myös tukemassa työvaiheiden ymmärtämistä - joskus jopa silmukka silmukalta!

Selkosilmukat-verkkokaupan helpot neuleohjeet ja Opi neulomaan -kirjat ovat saaneet selkotunnuksen. Siitä tunnistat, että ne ovat aidosti selkokielisiä ja niiden selkovalokuvat eri työvaiheista auttavat sinua eteenpäin.

Selkokielisillä neuleohjeilla onnistut varmasti

Ohjeiden hankaluus tai oudot termit eivät enää estä sinua tarttumasta puikkoihin: Selkosilmukat-neuleohjeilla on onnistumistakuu!
Takaisin blogiin

Kirjoita kommentti

Huomaa, että kommenttien täytyy olla hyväksytty ennen niiden julkaisemista.